Imorgon säger vi hejdå🖐🏻

Imorgon åker Texas till sin nya familj i Karlskrona! Detta har ju då resulterat i att han fick sig en dusch och en liten klippning, vilket inte uppskattades..
Nu bäddar han tusan i sin filt och kan inte riktigt bestämma sig för hur han ska ligga.
Fick en super fin bild av Dallas ägare idag, en bild från när dom besöker ribban i Malmö. Har även fått en bild från Daisy's ägare tidigare i veckan. Både busarna verkar trivas jätte bra i sina nya hem och hoppas även att Texas ska trivas i sitt. Han har ju blivit lite van vid livet & rutinerna här hemma nu dom senaste veckorna han varit själv valp. Han blir ju även väldigt glad när jag kommer hem från affären mm.
Vi var hos veterinären i onsdags och ombesiktigade honom och han var super duktig som vanligt och mycket intresserad av vad som hände. Han skaffade sig även en blue roan cocker spaniel kompis på kliniken. Och såklart många mänskliga kompisar med sin snygga sovstil..
Jag har städat hela dagen nu så här ser någorlunda snyggt ut imorgon. Senare ska jag även skriva ut köpavtalet.
Jag har tänkt lite på vad jag ska använda pengarna till. Eftersom det är Bailey's valpar så kommer jag lägga någon tusenlapp på henne, genom att gå lite olika kurser. Har redan bokat in oss på Trimkurs hos cockerklubben. Kanske inte det roligaste för Bailey men jag måste ju veta hur jag ska använda verktygen på rätt sätt så att hon ser snygg ut, eller hur?
Skulle även vilja boka viltspårkurs någonstans så letar fortfarande efter det. Är det något jag tycker är roligt så skulle jag gärna vilja tävla i det senare.
Kommer sakna Texas när han har åkt imorgon för nu har jag ju vant mig vid att ha honom springandes runt benen här hemma, men det ska samtidigt bli lite skönt. Jag & Bailey ska passa mormor & morfars hus 2 veckor i oktober. Detta tycker vi ska bli super mysigt och det blir nog många nya äventyr i Malmö!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cockerlove.blogg.se

Planerad cocker spaniel parning 2016

RSS 2.0