Allt klart

Skönt, nu är allt klart!
Chip, vaccinering, besiktning, dolda fel försäkring & registrering i Jordbruksverket är nu klart. Nu kan jag ta det lite lugnt förhoppningsvis och fokusera på min trip till Oslo.
Kl 11 idag blev det veterinär besök för valparnas del & dom skötte sig utmärkt. Lite gnäll blev det när chip skulle göras men inte mer med det. Daisy och Dallas tyckte det var lite läskigt uppe på bordet men blev busiga så fort dom kommit ner igen. Texas var lite mer framåt och ville gärna kolla på stetoskopet och alla små vaccinflaskor. Även nere på golvet så utforskade han mycket och undersökte varje liten vrå. Veterinären sa även att hal hade tagit reda på lite mer om Bailey's situation med livmodern och det var många andra veterinärer som hade sagt att det skulle inte vara någon fara att ta en kull till på henne i framtiden ( ca 6-8 månader ) men som det ser ut just nu så känner jag inte för det fören jag har flyttat hemifrån och tjänat lite pengar.
Hon är ju en väldigt duktig mamma och vill bara leka hela tiden med valparna och säger bara till när det verkligen behövs. Tror hon samtidigt tycker det ska bli skönt att bli av med valparna så hon och jag kan börja umgås lite mer igen och åka på våra utflykter.
På senaste tiden har hon kommit fram och tryckt sin panna mot min precis som att "glöm inte mig matte".
På torsdag flyttar 2 av valparna så får vi se vad som händer med nr 3. Verkade som att familjen som va tänkt kanske inte riktigt har tid så dom skulle prata om det och se om dom kan komma på en lösning.

Bailey & Daisy delar på lite mjukost
Bailey & Daisy
Bailey & Dallas



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cockerlove.blogg.se

Planerad cocker spaniel parning 2016

RSS 2.0